Kup bilet Kup bilet z noclegiem

Soundedit'18 - Morcheeba, The Opposition

Opis

Organizator: Soundedit
Bilety wstępu do Wytwórni: piątek 26.10 - 110 zł; karnet festiwalowy 25-29.10 - 230 zł.
Do nabycia na stronach: ticketmaster.pl, bilety24.pl i biletomat.pl, w kasie Klubu Wytwórnia oraz w sieci salonów Empik, Media Markt i Saturn.


Morcheeba powraca w wielkim stylu po pięciu latach milczenia! Zespół pojawi się w 26 października w Wytwórni w ramach jubileuszowej, 10. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit! Tym koncertem pochodząca z Wielkiej Brytanii grupa promować będzie swój najnowszy krążek zatytułowany "Blaze Away" (2018).

Brytyjscy pionierzy trip-hopu wydali do tej pory osiem płyt, które sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 10 milionów egzemplarzy. Ich muzyka pojawiała się w wielu filmach i serialach, od „Traffic” po „Rodzinę Soprano”. Dziś do dorobku Skye Edwards i braci Godfrey odwołuje się młodsze pokolenie muzyków: London Grammar, Nouvelle Vague czy Bonobo.

Tegoroczna propozycja, "Blaze Away", oznacza zupełnie nowy rozdział w karierze Morcheeby. Muzycznie będzie to powrót do ekspresyjnego zacierania i miksowania wielu gatunków muzycznych. Muzycy postanowili, że nie będzie żadnego artystycznego schematu dla dziesięciu utworów na płycie, nie będzie żadnych ograniczeń stylu, nie będzie też zasad, których by nie próbowano złamać.

Gdy zaczynali, stawiano ich w jednym rzędzie obok Massive Attack i Portishead, choć Morcheeba nigdy nie była tak mroczna jak zespoły z Bristolu, a pokrewnymi duszami zdawali się raczej Zero 7, Goldfrapp czy Thievery Corporation. Trip-hop w wydaniu Morcheeby nabiera jaśniejszych barw, choć nuta melancholii dodaje piosenkom Anglików niepowtarzalnego uroku.

-Na "Blaze Away" staraliśmy się sięgnąć po wiele wpływów znanych z wczesnych nagrań Morcheeby. Słuchaliśmy mnóstwo bluesa z lat 50., rocka psychodelicznego z lat 60., dub reggae lat 70. Nie zabraknie nawiązań do lat 80., czyli stylu electro oraz hip-hopu lat 90. Cokolwiek nas zainspirowało, staraliśmy się podążać tym tropem - mówi Ross Godfrey, producent najnowszej płyty Morcheeby.

"Blaze Away" ukazała się 1 czerwca 2018 roku za sprawą wytwórni należącej do zespołu - Fly Algaric Records, we współpracy z Kartel Music Group. W Polsce płytę wydała wytwórnia NoPaper Records. Pierwszy singiel z nadchodzącej płyty to "Never Undo".

Już od pierwszych dźwięków singlowego utworu słychać, że „Blaze Away” to płyta nagrana bez presji, na dużym luzie, z wielką radością wspólnego muzykowania. Pomimo paroletniej przerwy Morcheeba nie muszą już niczego udowadniać - po prostu grają swoje, umiejętnie łącząc wolno płynące rytmy, rozmarzone melodie, rozbujane basy, akustyczne instrumenty i syntezatorowe barwy. Głos Skye brzmi głęboko i kojąco, w końcu wokalnym wzorem dla wokalistki Morcheeby od początków kariery była królowa Sade.

Ogólnoświatowy sukces Morcheeby nie jest i nie był zaskoczeniem. Odkąd tylko londyński zespół pojawił się w połowie lat 90. ich specyficzne brzmienie było tak wyraziste i unikatowe, że natychmiast stało się powszechnie znane i rozpoznawalne.


Legenda zimnej fali na Festiwalu Soundedit! The Opposition przerywa ciszę wydając nowy album "Somewhere in Between". Na płycie znajduje się jedenaście premierowych piosenek, a do składu dołączył nowy basista - Bernard Husbands. Utwory będą ukłonem w stronę przeszłości, lecz również skupią się na teraźniejszości. The Opposition wystąpi na jedynym w tym roku koncercie w naszym kraju właśnie w klubie Wytwórnia!

Odkąd Brytyjczycy wydali swój pierwszy longplay (1981), przeszli bogatą w wydarzenia i niebywale krętą drogę kariery w przemyśle muzycznym. Mark Long, Ralph Hall, Marcus Bell oraz czwarty członek zespołu - Kenny Jones wyprodukowali i sfinansowali dwa niezależne albumy: "Breaking the Silence" i "Intimacy", dzięki którym zostali docenieni i dostrzeżeni w Europie. Ich muzyka była i jest określana jako połączenie gatunków: cold wave, new wave, post punk oraz new floyd. Niezłomnie niezależne The Opposition intensywnie koncertowało w całej Europie.

W maju 1984 r. The Opposition wydało płytę "Promises", pierwszy album dla dużej wytwórni - Charisma Records. Sukces płyty dał możliwość prezentacji bezkompromisowych, żarliwych koncertów w Wielkiej Brytanii, USA i RPA. Będąc w nieprzerwanej trasie muzycy wydali następną płytę - "Empire Days" (1985). Zespół zrobił sobie przerwę aż do roku 1990, kiedy to w nowym składzie wydał płytę "Blue Alice Blue" i trzy lata później "War Begins At Home". Oznaczało to więcej koncertów, więcej fanów i więcej sławy.

W 1990 r. The Opposition po raz pierwszy wystąpiło w Polsce. Utwory grupy były notowane na Liście Przebojów Trójki. Marcus Bell nawiązał współpracę z polską grupą Mancu. Był producentem muzycznym ich drugiej płyty "Twój wstyd" (1994) oraz wystąpił na niej gościnnie.


W nowe tysiąclecie zespół wszedł z albumem "Blinder" (2003). Po przedwczesnej śmierci Marcusa Bella w 2014 roku, pozostali członkowie zespołu spotkali się w studiu nagrań, by "trochę pohałasować". Ten "hałas" tak im się spodobał, że sami siebie spytali: "Dlaczego zawiesiliśmy działalność?". Kiedy do muzyków dołączył basista okazało się, że artyści już nie uczestniczą w bezcelowej artystycznej brewerii, a nagrali materiał na kompletną nową płytę. Czy była to swoista terapia po utracie przyjaciela? Być może. Nowe utwory jednak brzmią świeżo, nowocześnie i z pewnością będą stanowić trzon repertuaru podczas koncertu.

Premierowy album "Somewhere in Between" został wydany w Aztec Musique, zaś dystrybuowany jest przez PIAS. Jednocześnie wznowiono i zremasterowano albumy: "Breaking the Silence", "Intimacy", "Promises" i limitowany nakład "Eighties Live". Wszystkie są dostępne w wersjach cyfrowych, a "Intimacy" po raz pierwszy zostało wydane na CD.

Podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit, The Opposition zagra przed zespołem Morcheeba.

I Am The Sound! Jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na 10. edycję Soundedit, zapraszamy do Łodzi!

Newsletter

Wypisz się z Newslettera

Aby wypisać się z listy subskrybentów podaj swój adres email

Zapisz się na nasz Newsletter

Wypełnij formularz, aby dopisać się do newslettera.



Wyrażenie powyższej zgody jest całkowicie dobrowolne. Osoba której dane dotyczą ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Administratorem Państwa danych osobowych jest Film Hotel sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ulicy Łąkowej 29. W sprawach związanych z danymi osobowymi można również zwracać się bezpośrednio do Inspektora Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości na adres: e-mail iod@wytwornia.pl.
  • Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu informowania Państwa o imprezach odbywających się w Film Hotel sp. z o.o. (w tym w klubie Wytwórnia), a podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest Art. 23 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o ochronie danych osobowych (po 25 maja 2018 r. Art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej Rozporządzenia).
  • Państwa dane mogą zostać ujawnione pracownikom firmy administrującej stroną www.wytwornia.pl. Ujawnienie może mieć miejsce tylko w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania strony. W celu przekazywania Państwu informacji o wydarzeniach Państwa adres e-mail będzie udostępniony firmie która w naszym imieniu zarządza wysyłką wiadomości.
  • Ponieważ osiągnięcie celu przetwarzania danych osobowych nie jest procesem który można zakończyć w konkretnym terminie dane z tego zbioru są przetwarzane do czasu wycofania zgody lub zgłoszenia zastrzeżenia przez osobę której dane dotyczą.
  • Osoby których dane dotyczą mają prawo do żądania od Film Hotel sp. z o.o. dostępu do danych osobowych które ich dotyczą, sprostowania danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych. Informujemy Państwa również o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  • Film Hotel sp. z o.o. nie poddaje danych marketingowych zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu które mogłoby wywoływać wobec nich skutki prawne lub istotnie na nich wpływać.

Wyślij repertuar na mail

Podaj adres email na który zostanie wysłany repertuar.